Koorzangers gezocht voor “Ringen aan zee”

Stichting Boilerhouse zoekt koorzangers die een koor willen vormen bij het project “Ringen aan Zee” van landschapsarchitect en beeldend kunstenaar Bruno Doedens.

Dit project vindt plaats in het kader van het grote evenement “Feest aan Zee”, waarmee in heel 2018 het 200-jarig bestaan van Scheveningen als badplaats wordt gevierd.

Het koor zal deel uitmaken van de performance waarmee Stichting Boilerhouse bijdraagt aan de opening van dit project.

“Ringen aan zee” speelt zich af tussen 12 februari en 12 april 2018, en binnen die periode zijn er 3 zaterdagen waarop de openingsperformance plaatsvindt waarvan het koor onderdeel uitmaakt:

1. zaterdag 17 februari 2018 (opbouwfase)

2. zaterdag 3 maart 2018 (voor genodigden)

3. zaterdag 31 maart 2018 (openbaar)

De exacte begintijd bij deze data is nog niet vastgesteld, maar het concept gaat uit van het strijklicht zoals dat in het laatste deel van de dag (rond zonsondergang) aanwezig is. In februari is dit iets vroeger dan in maart. Ga echter uit van ergens tussen 16:00 en 18:00. De performance zal naar schatting een half uur duren.

Verder zijn er 3 zaterdagen als repetitie-data, steeds van 10:00-11:15:

3, 10, en 17 februari 2018.

Inderdaad is de laatste datum dezelfde als die van de 1e performance. De repetities vinden waarschijnlijk plaats in de hal van het Havengebouw van de Visafslag, Visafslagweg 1, 2583 DM, Scheveningen.

Het stuk dat uitgevoerd wordt is de “Whispering Wall chorale”, door Taco Sorgdrager gecomponeerd voor de Boilerhouse-voorstelling “Whispering Wall”.

Dit is een 5-stemmig stuk, met een bezetting van Sopraan, Mezzo-Sopraan, Alt, Tenor en Bas. Als sopraan moet je wel makkelijk een hoge a (2-gestreept) halen. En mochten er veel lage bassen willen meedoen, dan maken we er een 6-stemmig stuk van.

Voor deelname is het van belang dat je in staat bent zelfstandig je partij in te studeren.

Het koor zal onder leiding staan van Taco Sorgdrager.

We hebben tenminste 16 tot 20 zangers nodig en maximaal rond de 60.

Bladmuziek, een voorbeeldopname van het stuk, en verdere informatie over de precieze vorm van de koorbijdrage in de performance volgt voor degenen die zich aanmelden.

Je kunt je nog steeds opgeven voor dit prachtige project!

Om een indruk van het project te krijgen, kun je kijken op de website van SLEM (Stichting Landschapstheater en Meer): http://www.slem.org/projecten/ringenaanzee/introductie/ , of op https://denhaag.com/nl/event/73530/ringen-aan-zee-iconisch-strandlandschap?eventId=73530.

Zie ook de website van Bruno Doedens: http://www.brunodoedens.nl/

Opgeven via e-mail: taco.sorgdrager@gmail.com