Crater Lake Bridge

Stichting Boilerhouse speelt de fascinerende eenakter Crater Lake Bridge. Drie treinreizigers zijn vreemden van elkaar maar raken aan de praat in het wachtlokaal van perron 4. Een toevallige ontmoeting. Uiteenzettingen en onverwachte wendingen volgen. Confessies worden gedaan. Geheimen drijven boven, worden gedeeld en bewogen. Drie mensen kijken voor een kort moment, als een, voorbij de horizon en reizen daarna, los van elkaar, weer verder.
Toneeltekst en poëzie: filosofe en schrijfster – Désanne van Brederode

Boilerhouse daagt mensen uit om buiten de vier muren van het theater te stappen en mee te gaan naar locaties waar theatrale inhoud en omgeving – de architectuur – op het scherp van de snede – samenvallen. De alchemie, die daardoor ontstaat opent een nieuwe dimensie. De nieuwe danskunst – euritmie – smelt samen met muziek en theater en komen zo tot een nieuwe beeldtaal, waarmee Stichting Boilerhouse de toeschouwer in het hart raakt. Eerder maakte Stichting Boilerhouse onder andere de voorstellingen Expeditie Vishartslag, Goudhartslag, Luistermeer, Ringen Aan Zee, Whispering Wall en I Am The One I Have Been Waiting For.

Medewerkers: Désanne van Brederode, Harriet Stroet, Victor Lange, Elvis Rot, Michaela Bekman, Sasha Marusheva, Franziska Knetsch, Roeland Schuijren, Jesse Nijssen, Isha Plug, Gert van Breedam, Mees, Florian Oele, Marcel Verhaar, Yentl Sinjorgo en Hélène Schaap.

CRATER LAKE BRIDGE – Deel 1 van ‘LIGHT IN SHADES OF SHADOW’ een locatie-theater project in 3 Delen – eind oktober 2019.

Pilots – Deel 2 en Deel 3 vonden eerder plaats:
I AM THE ONE I’VE BEEN WAITING FOR (deel 2 – nov.‘16)
WHITSUN (deel 3 – juni ’17)
WHISPERING WALL (deel 2 en deel 3 – jan.’18)

Deze productie vindt plaats in samenwerking met de NS.

Tickets zijn verkrijgbaar via https://www.eventbrite.nl/e/tickets-crater-lake-bridge-56166055183.

Would you like to comment?