Goudhartslag | 2011-2014

GOUDHARTSLAG
Het concrete doel van het project is om met de voorstelling aan het begin van het nieuwe jaar collectief stil te staan bij de algehele financiƫle stand van zaken en daarmee ieders besef te prikkelen en licht te werpen op ons eigen, hoogst persoonlijke aandeel in de nog voor ons liggende, te schrijven geschiedenis van goud, geld en mens.

MET een voorstelling die onder de huid kruipt, betrokkenheid oproept, intensiveert en uitnodigt tot het geven van een persoonlijke maar ook collectieve wending.

De rijke geschiedenis van het goud dwong de makers tot het maken van ingrijpende keuzes. Het goud, in essentie verheven en waardevol is immers ook onderwerp van de meest gruwelijke en vernietigende gebeurtenissen uit de menselijke geschiedenis.

Met indringende beelden beoogt de voorstelling onder de huid van de toeschouwer te kruipen, wakker te schudden en te ontroeren en om lyrisch gesproken in bloedbanen ‘gouddraden te weven’ die uitmonden in het hart; kern van de mens.

Bekijk projectwebsite