Whispering Wall

`WHISPERING WALL – door het oog van de nacht`

Een vrouw in een koffiehuis. Zij vangt de plotselinge afwezigheid van een man die daar altijd is, maar die zij nog nooit sprak, op met gedachtengangen, die hem zoeken en haar met zichzelf en hem in verbinding trachten te brengen. Het publiek is van buitenaf (verbonden via koptelefoons) getuige van haar woorden, die balanceren tussen hoop en wanhoop, gevoel en ratio, isolement en betrokkenheid. Totdat de koffietenthouder de zaak sluit, en de vrouw gedwongen is haar weg te vervolgen. Zal zij de man ooit nog terugzien? Zoekt zij hem eigenlijk wel, of zichzelf? Of is dat hetzelfde? Haar binnenwereld licht op in een buitenwereld die daaraan voorbij lijkt te gaan. Totdat zij een onverwachte ingang vindt naar een plek waar beide samen lijken te komen in een gemeenschappelijk en gedeeld beleven van tijd en ruimte.

Een contrastrijke euritmietheater-voorstelling op locatie, over het slaan van de brug vanuit het hart naar menselijke verbondenheid, die in de lichtkracht, de drager van elk individu, leeft.

Teksten: Désanne van Brederode, Taco Sorgdrager.
Compositie: Taco Sorgdrager.
Zang: Raoul Boesten, Nicolet Goedhart, Sietske Asselbergs-Hagedoorn, Eva Sunniva Trapman (Kamerkoor Kwintessens), en Taco Sorgdrager.
Stem van de vrouw: Laura Vink.
Speler: Victor Lange.
Euritmie: Bettina Grube, Franziska Knetsch, Monique Moerkens, Michaela Bekman, Aleksandra Marusheva, Mirjam de Gooijer, Laura Vink.
Artistiek leider: Laura Vink.
Regie-advies: Saskia Mees.
Zakelijk leider: Marcel Verhaar.
Productie: Madeleine Wegkamp.
Belichting: Roeland Schuijren en Florian Oele.
Kostuums: Hélène Schaap.
Grafisch ontwerp en ontwerp vloerlampen: Gert van Breedam.
Promotiefilm: Jan-Willem van Kampen en Laura Vink.

Met veel dank aan de volgende instellingen en bedrijven, die deze productie mede mogelijk hebben gemaakt:
Ionastichting, Hol Projectinrichting, Koffiehuis “Larie”, en Theaterschool Rabarber.

Op weg naar september 2018

Na “I Am The One I’ve Been Waiting For” (Barthkapel Den Haag, november 2016) en “Whitsun” (Whitsun Conference, Den Bosch, juni 2017) is “Whispering Wall” de derde pilot ter voorbereiding van de locatietheatervoorstelling “Lights In Shades Of Shadow” die door Stichting Boilerhouse in september 2018 in Den Haag gerealiseerd zal worden.

Menselijke verbondenheid

In navolging van de twee voorafgaande pilots, heeft WHISPERING WALL menselijke verbondenheid als thema.
Het ter discussie stellen van menselijke verbondenheid en het slaan van een brug tussen individueel isolement naar menselijke verbinding.
Hoe verbonden ben je met jezelf en de ander? Wat weten we van elkaar?

De voorstelling doet een oproep aan de menselijke maat en betrokkenheid, en de kracht van het gesprek.
De vele gesprekken die de makers onderling hebben gevoerd, waren voedend, divers, confronterend, vruchtbaar en inspirerend.
De voorstelling is er de metamorfose van.

Wanneer:

4 januari 2018: 20:30-22:00;
5 januari 2018: 20:30-22:00;
6 januari 2018, 1e voorstelling: 16:30 – 18:00
6 januari 2018, 2e voorstelling: 20:30 -22:00

Waar:

Start en eerste deel voorstelling: Koffiehuis “Larie”; Scheveningseweg 237, 2584 AA, Scheveningen.
Het vervolg van de voorstelling vindt plaats op een nabij het koffiehuis gelegen lokatie: de weg erheen wijst zich vanzelf.

Kaarten`(inclusief BTW en servicekosten):
Normaal (vooraf reserveren): € 21,20
Studenten (vooraf reserveren): € 17,59 (let op: studentenkaart / collegekaart tonen bij aanvang).
Zonder reserveren / aan de deur: € 25,-

Kaarten bestellen:

Via Eventbrite

Poster Whispering Wall 20 cm

Would you like to comment?