Whispering Wall | Januari 2018 | Koffiehuis Larie, Nieuwe Kerk Scheveningen

Poster Whispering Wall 40cm

`WHISPERING WALL – door het oog van de nacht`

Een vrouw in een koffiehuis. Zij vangt de plotselinge afwezigheid van een man die daar altijd is, maar die zij nog nooit sprak, op met gedachtengangen, die hem zoeken en haar met zichzelf en hem in verbinding trachten te brengen. Het publiek is van buitenaf (verbonden via koptelefoons) getuige van haar woorden, die balanceren tussen hoop en wanhoop, gevoel en ratio, isolement en betrokkenheid. Totdat de koffietenthouder de zaak sluit, en de vrouw gedwongen is haar weg te vervolgen. Zal zij de man ooit nog terugzien? Zoekt zij hem eigenlijk wel, of zichzelf? Of is dat hetzelfde? Haar binnenwereld licht op in een buitenwereld die daaraan voorbij lijkt te gaan. Totdat zij een onverwachte ingang vindt naar een plek waar beide samen lijken te komen in een gemeenschappelijk en gedeeld beleven van tijd en ruimte.

Een contrastrijke euritmietheater-voorstelling op locatie, over het slaan van de brug vanuit het hart naar menselijke verbondenheid, die in de lichtkracht, de drager van elk individu, leeft.

Teksten: Désanne van Brederode, Taco Sorgdrager.
Compositie: Taco Sorgdrager.
Zang: Raoul Boesten, Nicolet Goedhart, Sietske Asselbergs-Hagedoorn, Eva Sunniva Trapman (Kamerkoor Kwintessens), en Taco Sorgdrager.
Stem van de vrouw: Laura Vink.
Speler: Victor Lange.
Euritmie: Bettina Grube, Franziska Knetsch, Monique Moerkens, Michaela Bekman, Aleksandra Marusheva, Mirjam de Gooijer, Laura Vink.
Artistiek leider: Laura Vink.
Regie-advies: Saskia Mees.
Zakelijk leider: Marcel Verhaar.
Productie: Madeleine Wegkamp.
Belichting: Roeland Schuijren en Florian Oele.
Kostuums: Hélène Schaap.
Grafisch ontwerp en ontwerp vloerlampen: Gert van Breedam.
Promotiefilm: Jan-Willem van Kampen en Laura Vink.

Met veel dank aan de volgende instellingen en bedrijven, die deze productie mede mogelijk hebben gemaakt:
Ionastichting, Hol Projectinrichting, Koffiehuis “Larie”, en Theaterschool Rabarber.