Stichting Boilerhouse

NL60INGB0006046890
KVK 52290433
mailing@stichtingboilerhouse.nl

Stichting Boilerhouse realiseert ervaringtheater in Den Haag. Locatietheaterproducties waarbij het hart centraal staat, waarbij verschillende kunstvormen de dans aangaan met elkaar en toeschouwers meegenomen worden op een avontuur. Dansers, dichters, zangers, acteur, musici en publiek werken samen aan een betoverend geheel.

In 2003 maakte Stichting Boilerhouse de voorstelling The Heart of Matter in het Ketelhuis van Theater/Zwembad de Regentes. Hier was het de verlaten ruimte, waar ooit de ketel stond die het zwembadwater verwarmde, die inspireerde tot het ‘terugbrengen van het hart’ in theater De Regentes. Op dezelfde plek ging het in 2005 met de voorstelling Inner Ear om het hart als evenwichtsorgaan voor de menselijke levensloop. In 2009 werd in Expeditie Vishartslag de visafslag en het havengebouw metafoor voor het hart van Scheveningen. Van 2011 t/m 2014 was in Goudhartslag het hart het kompas voor de zoektocht naar menselijke maat in de geldverhoudingen.

I Am The One I’ve Been Waiting For, de eerste pilot voor LIGHT IN SHADES OF SHADOW dat als thematiek de menselijke verbondenheid heeft, werd gespeeld in november 2016. Een heimelijke oase middenin de Haagsche binnenstad zeven vrouwen die ieder in eenzaamheid een geheim met zich meedragen. Zeven vrouwen gingen de dialoog aan over hun biografie en deelden de geheimen. Ze zijn de bron waar zang, tekst en bewegings-gestes uit voort vloeien, samenvallen, verdwijnen, vernieuwen, aangewakkerd oprijzen, en verder weven, zoals het leven zelf. De tweede pilot, Whitsun, werd in juni 2017 uitgevoerd. In januari 2018 vond de derde pilot Whispering Wall – door het oog van de nacht plaats in Koffiehuis Larie en de Duinkerk in Scheveningen.