Leiding

Laura Vink, Artistiek Leider

Laura Vink is in 1954 geboren en groeide op in een familie met een rijke toneelspelers traditie aan moeders kant en musici aan vaders kant. Als 15-jarige kreeg ze een beurs om aan The Royal Ballet School in Londen en later aan het Koninklijk Conservatorium te Den Haag te studeren. In 1972 stapte ze over naar de euritmie en 1976 ronde ze haar studie af aan de Academie voor Euritmie te Den Haag (nu de Hogeschool Leiden). In 1988 richtte Laura Stichting ‘Het Kunsthuis’ op, broedplaats voor diverse disciplines, waaronder architectuur, waarbij euritmie als inspirerend en als bindend element gold. Er vonden kleinschalige theatervoorstellingen, lezingen, tentoonstellingen, cursussen, performances en muziekuitvoeringen plaats. In 2003 maaktte zij samen met schrijver Taco Sorgdrager het theaterproject Boilerhouse – ‘The Heart of Matter’, dat in de voormalige ketelruimte van Theater Zwembad de Regentes plaatsvond. Toen ook is het voormalig ‘Kunsthuis’ omgedoopt naar het ‘Boilerhouse’, de ‘ketel-broedplaats’ waar sindsdien onophoudelijk nieuwe ideeën en projecten ontstaan, worden uitgebroed en uitgewerkt, in een wisselende samenstelling van een groep medewerkers die zich verbinden aan Boilerhouse, en haar specifieke werkwijze. Van vele en diverse projecten die sindsdien ontstaan zijn, is een mooie selectie te vinden op deze website.