De Kleine Prins – praktische informatie

Om De Kleine Prins op Vlieland mee te maken moet u boeken:

1. Tickets uiteraard: Klik hier voor tickets
  2. Overnachting op Vlieland: Slaapschepen of een andere B&B / hotel
  3. Veerboot van Harlingen naar Vlieland en weer terug: https://www.rederij-doeksen.nl/

Wat is bij het ticket inbegrepen?

• Rond 17:00 – Namiddag voorstelling in de Nicolaas kerk (Vlieland oost)
  • Rond 18:30 – Aansluitend: avondmaaltijd met een drankje op loopafstand van de kerk
  • Volgende ochtend rond 7:00: vervoer van Vlieland Oost naar ’t Posthuys waar we koffie en thee hebben en een kleine versnapering waarna de voorstelling wordt vervolgd met een tocht over de Vliehors. Midden in de natuur serveren we een compleet ontbijt.
  • Einde programma uiterlijk 12:00

Wat niet is inbegrepen: veerboot en overnachting.

Van en naar Vlieland
De veerboot naar Vlieland vertrekt vanaf Harlingen. Met het OV is een goede verbinding tussen Den Haag CS – Leeuwarden – Harlingen (zie http://9292.nl). Als u met de auto komt zijn er verschillende mogelijkheden te parkeren: https://www.rederij-doeksen.nl/parkeren.

Rederij doeksen vaart dagelijks om 9:05, 14:05 en 19:05 van Harlingen naar Vlieland haven (oost Vlieland). Een overtocht duurt ongeveer 95 minuten. De terugtocht is dagelijks om 6:50, 11:50 en 16:50.

We raden aan op korte termijn de veerboot te boeken, omdat de kerstvakantie een drukke periode is.

Voor wat betreft de voorstelling moet u de boot van 14:05 heen nemen en de boot van 16:50 terug.

Tickets Veerboot Rederij Doeksen

Vervoer op Vlieland
De voorstelling van De Kleine Prins hebben we zo georganiseerd, dat de afstanden in principe op loopafstand zijn.

Indicatie:

• Afstand aankomst veerboot naar Sint Nicolaaskerk: 9 minuten wandelen (750 meter)
  • Afstand veerboot naar jachthaven/slaapschepen: 11 minuten wandelen (900 meter)

Auto’s zijn niet toegestaan op Vlieland, er zijn wel bussen en taxi’s. Het is ook leuk om fietsen te huren:  Jan van Vlieland / Zeelen fietsverhuur / Fietsverhuur Frisia.

Accommodatie
Speciaal voor deze voorstelling komen er slaapschepen naar Vlieland varen. Slapen op een zeilschip is een bijzondere ervaring! Het schip ligt in de jachthaven van Vlieland en voelt net zo stabiel als slapen op land. De hutten zijn verwarmd, dus ook in de winter is het heerlijk aangenaam. Overnachtingen zijn mogelijk vanaf 72 euro per kamer. Meer informatie en reserveringen.

Uiteraard bent u vrij een andere accommodatie naar keuze te boeken, bijvoorbeeld via:

VVV Vlieland

Airbnb

Omdat de kerstperiode een gewilde periode is, raden wij u aan op korte termijn een accommodatie te boeken.

Tip: omdat het ontbijt al bij de voorstelling is inbegrepen wil de B&B of hotel dit wellicht wel vervangen voor een lunchpakket.

Nog vragen?
Aarzel niet om uw vraag te sturen naar: mailing@stichtingboilerhouse.nl.